lördag 24 december 2011

Julaftonsmorgon i Kajak

I går kväll höll jag åter på med en massa måsten och kom då att längta efter att göra något annorlunda så jag bestämde mig för att ta mig en kajaktur i kanalen på morgonen med start i gryningen.
När jag gick upp så regnade det men inte så mycket så jag bestämde mig för att det inte skulle hindra mig. Kom iväg fem i åtta. Stannade vid nya hovrätten för gryningsfoto av huset i kanalen och den lysande granen på Nordmills kvarn. Gick sådär. Mobilen är inte så bra i dåligt ljus.
Vid Centralen, under den nya bron i Djäknegatans förlängning låg en Sillgrissla och tog igen sig. Den var inte allas särskilt rädd så jag kunde fotografera den på ganska nära håll. Nu höll den ju till i mörkret under bron och klockan var inte mer än halv nio och det var mörkt så det gick väl sådär.

Vid Södertull träffade jag på en annan kajakare som också var ute på en jultur. Han såg inte ut att komma från MKK.

Inga kommentarer: